אופניים חשמליים ללא קסדה

סכנה חיים בצל הסכנה: מרבית הנוער סבור שלנסוע על אופניים חשמליים ללא קסדה, זה לא מסוכן 

סקר שבוצע ע"י 'קבוצות הנוער של אור ירוק לכבודו של שניאור חשין' מציג לנגד עינינו את המציאות העגומה: בני הנוער של היום, פשוט אינם מודעים לסכנה הקיימת בעודם רוכבים על אופניים חשמליים ללא חבישת קסדה. סקר אשר נערך בקרב 553 נערים ונערות מ-28 ערים שונות ברחבי הארץ, חושף כי רוב הצעירים בדור של היום נוהגים לרכב על האופניים החשמליים שלהם בעודם שיכורים, ו/או ללא קסדה, ו/או עושים שימוש בסמארטפון שלהם, שברור לכל שהפעולות הנ"ל הינן פעולות מסכנות חיים.

אופניים חשמליים ללא קסדה

אופניים חשמליים ללא קסדה – להלן תוצאות הסקר עם הנתונים המדאיגים:

40% מבני הנוער סבורים כי רכיבה על אופניים ללא קסדה איננה פעולה מסוכנת.

50% מבני הנוער סבורים כי רכיבה על אופניים חשמליים איננה פעולה שעלולה להיות מסכנת חיים.

75% מבני הנוער סבורים כי רכיבה על אופניים תחת השפעת אלכוהול איננה פעולה מסוכנת.

25% מבני הנוער סבורים כי שימוש בסמארטפון במהלך רכיבה על אופניים חשמליים איננה פעולה מסוכנת.

ציבור הנהגים בישראל חושב שהוא מבזבז זמן רב מידי

כל אדם במדינה הזו היה חפץ להגיע ליעד שלו מהר יותר. רובו המכריע של ציבור הנהגים בישראל חושב שהוא מבזבז זמן רב מידי, מידי יום, על הכביש. אך בני הנוער לא יכולים להרשות אפילו את זה לעצמם- הם נוהרים לעבר האופניים החשמליים משום שחלקם הארי טרם הוציא רישיון נהיגה על מכונית, כך שהאופניים החשמליים עבור בני הנוער הם סוג של "ברירת מחדל". תוצאות הסקר חושפות בפנינו כי חלק גדול מבני הנוער פשוט לא הפנים עד כמה רכיבה ללא קסדה היא פעולה אשר מסכנת חיים. ומקל וחומר- שרכיבה על אופניים חשמליים תחת השפעת אלכוהול או בהיסח הדעת, הן פעולות שטומנות בחובן סכנה גדולה- הן עבור הרוכבים בני הנוער, והן עבור הולכי הרגל ורוכבים אחרים, המצויים בקרבתם. לרוכבי האופניים החשמליים אין שלדת פח או חגורת בטיחות שתגן עליהם ולכן דווקא הקסדה שמגנה על האזור הפגיע ביותר- הראש, היא אביזר הבטיחות החשוב ביותר עבור כלל הרוכבים. כל הורה לילד אשר רוכב על אופניים חשמליים, מוטלת האחריות של העברת המסר לילדיו באופן שבו הם יפנימו את החשיבות של חבישת קסדה וציות לחוקי התנועה.

 

מניתוח של עמותת אור ירוק לנתוני המשטרה עולה כי מינואר 2019 ועד ה-24 בנובמבר נפגעו 1,054 רוכבי אופניים חשמליים בתאונות דרכים ו-15 רוכבים נהרגו. מניתוח נתוני הנפגעים וההרוגים בתאונות עם קורקינטים חשמליים עולה כי מתחילת השנה נפגעו 363 רוכבים ושניים נהרגו. במקביל, נפגעו 162 רוכבי אופניים רגילים בתאונות דרכים, 50 מהם במצב קשה.

נתונים מדגישים כמה חשב לציית לחוקי התחבורה

נתונים אלו מדגישים לנו עד כמה חשוב לציית לכללי התחבורה ולנהוג בזהירות המירבית בעודנו עושים שימוש באופניים החשמליים שלנו. מה גם שהיום אין לעלות על אופניים חשמליים טרם רכשנו ביטוח אופניים חשמליי, אשר מעניק כיסוי ביטוחי לא רק להוצאות הנגרמות כתוצאה מפציעה או להוצאות הרפואיות שצריך לשלם. אלא, גם לאבדן של ימי עבודה או לפגיעה בהכנסה במקרה של אשפוז ממושך- דבר שהוא בבחינת גלגל הצלה של ממש. המלצתנו היא לרכוש כיסוי ביטוחי רק מחברות אמינות ומוכרות כמו למשל חברת הביטוח urbanride.co.il שכבר הוכיחה את עצמה כאמינה, אשר שמה הולך לפניה בקרב שוק חברות הביטוח.